Wednesday, October 07, 2009

kelas saya yang bising dan tidak berdisiplin

Minggu ini,kelas saya terdapat banyak cikgu tidak datang kerana terlibat dirinya dalam hal lain,cikgu telah memberi kami latihan untuk siapkan dalam masa tertentu,tetapi sebahagian rakan kelas saya telah menggunakan masa ini mendengar muzik dengan menggunakan telefon bimbit ,mengcakap,nyayi dan lepak sini sana di dalam kelas.mereka telah menimbulkan pencemaran bunyi kepada kami yang sedang membuat latihan.saya tidak faham..mengapa mereka boleh macam ini? mengapa mereka boleh tidak memberatkan keputusan frm 6 ?..hmmm...pendapat saya ,jika mereka tidak berusaha dalam masa frm 6 ini untuk masuk ke universiti,untuk masa depan mereka ,mereka adalah membazirkan masa 1 tahun dan 6 bulan di sini dan tidak mendapat apa-apa keuntungan ..>.< walaubagaimanapun,dalam kelas ,saya tidak akan mengeluarkan apa-apa cadangan ,pendapat, keseruan dan sebagainya..saya hanya akan menupuk perhatian dalam akademik saya seperti apa yang yi chia dan wendy memberitahu saya..apa yang mereka buat ,akan ditanggung oleh mereka sendiri. Sekarang apa yang harus saya buat adalah bersedia ,membuat ulang kaji untuk ujian hujung bulan ini.


*ps..my BM really poor >.< haha..sure gt a lot mistake one..but i juz try lolz..try to use BM wrote my blog =p

No comments: